Suhtlemise tuumkompetentsid arenguvestluse edukaks läbiviimiseks
01.01.2017
10:00 - 16:15
Tartu, Riia 35 (Juunika Koolitus OÜ koolitusklass)
Käsitletavad teemad:
1) Sissejuhatuseks: mis tüüpi suhtleja ma olen?
- Minu peamised suhtlemismustrid, tugevused ja ohud.
- Millised on minu jaoks keerulised olukorrad arenguvestluses?
2) Vestluse alustamine ja ohjamine
- Arenguvestlus kui eri tüüpi suhtlemissituatsioon, sellega seotud alluva eelarvamused ja hoiakud.
- Kuidas vestlust alustada, erinevad teemad sissejuhatamine, küsimuste sõnastamise põhimõtted.
- Usaldusliku kontakti saavutamine erinevate erinevate alluvatega. Raskete juhtumite analüüs ohtude ja võimaluste teadvustamiseks.
- Aktiivne kuulamine kui parim vahend usaldusliku kontakti saavutamiseks.
- Teemades püsimine, teemade lõpetamine ja vahekokkuvõtete tegemine, vestluse lõpetamine.
3) Meisterlikkust nõudvad olukorrad arenguvestluses
- Kuidas anda kriitilist tagasisidet, kuidas kuulata kriitilist tagasisidet.
- Konfliktsed olukorrad ja teemad arenguvestluses. Kuidas märgata pingete eskaleerumise ohtu. Kuidas tulla toime iseenda ja teiste emotsioonidega, pingete maandamise tehnikad.
- Kuidas kehtestada ja kuidas saavutada kompromisse.
- on tänu testidele ja tagasisidele teadlikum suhtleja
- on tänu harjutamisele enesekindlam ja tähelepanelikum suhtleja
- on saanud praktilisi nõuandeid toimetulekuks keerulistes suhtlemissituatsioonides
- on täiendanud aktiivse kuulamise, küsitlemise, tagasiside ja enesekehtestamise oskuseid
Koolitusel kasutame peamiselt aktiivselt kaasavaid koolitusmeetode, nt rollimängud, grupitööd, näidisjuhtumite arutelud, tegevusülesanded, testid, tüüpolukordade analüüs ja läbimängimine. Arengut toetab ja julgustab koolitaja poolne tagasiside.
Õppemaht: auditoorne loeng koos praktiliste ülesannete, situatsioonide lahendamisega kokku 7 akadeemilist tundi
Koolituse hind sisaldab: auditoorne koolitus, õppematerjalid, tõend, kohvipaus.PS! Juunika Koolitus OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostöö partner.