Spetsialistist juhiks 2. osa – edasijõudnutele
Sihtgrupp
Esmatasandi ja keskastme juhid. Alustavad juhid, kes soovivad saada teadmisi oma töö paremaks korraldamiseks ning arendada endas tõhusaid praktilisi oskusi juhtimisolukordade lahendamiseks. Spetsialistid, kellel on oma töös vaja juhtida gruppe ja lahendada inimsuhetega seotud olukordi.
Koolitajad
Eesmärk
Võimaldada juhtidel juurde saada praktilisi teadmisi, oskusi ja kogemusi õppekavas toodud valdkondades ning omavahel kogemusi vahetada ja seeläbi tõhusalt arendada enda juhtimisoskusi. Oluliseks eesmärgiks on arendada praktilisi inimeste juhtimise oskusi ning neid täiustada.
Käsitletavad teemad
- Tegemist ei ole teoreetilise loenguga, vaid praktilise workshop´iga, milles keskendutakse kõige olulisematele teemadele ja probleemidele, millega juhid enda igapäevatöös kokku puutuvad, eesmärgiga süvendada juhtide oskusi nendega edukalt hakkama saada. Selleks tehakse iga teema juures praktilisi harjutusi uute teadmiste ja sobivate töövahendite efektiivseks rakendamiseks.
1. JUHI SUHTLEMISOSKUSTE TÄIUSTAMINE
Kuidas juhina valida ja kasutada antud olukorda kõige paremini sobivaid suhtlemiskanaleid? Millele tasub inimeste juhtimisel tähelepanu pöörata kehakeele juures? Kuidas kasutada juhina efektiivselt küsimusi ja kuulamisoskusi inimeste juhtimise töövahendina? Praktilised harjutused juhi suhtlemisoskuste täiustamiseks.
2. DELEGEERIMINE
Mis on delegeerimisest tulenev kasu juhi enda, töötaja ja organisatsiooni jaoks? Missugused on praktikas enam levinud vead delegeerimise juures? Millele tuleb tähelepanu pöörata igas delegeerimise etapis – ülesande selgitamisel, ülesande täitmise jälgimisel ja täidetud ülesande läbivaatamisel?
3. ENESEKEHTESTAMINE
Mille poolest erineb enesekehtestamine teistest suhtlemisviisidest? Missuguseid ressursse on võimalik kasutada enesekindluse suurendamiseks? Kuidas enda kehtestamiseks tõhusalt ette valmistada? Missugused suhtlemistehnikad võimaldavad ennast tõhusalt ja sobival viisil kehtestada ning kuidas neid tehnikaid praktikas tulemuslikult rakendada? Millele tuleb tähelepanu pöörata vestluse käigus, et see oleks võimalikult tulemuslik? Praktilised harjutused enesekehtestamise alaste vestluste ettevalmistamiseks ning läbiviimiseks.
4. MOTIVEERIMINE
Mis on motivatsioon, millest see koosneb ja kuidas see praktikas sobival viisil tööle panna? Kuidas praktikas välja selgitada need asjad, mis konkreetset töötajat töö juures motiveerivad? Missuguseid mitterahalise motiveerimise võimalusi on juhil võimalik kasutada?
5. PSÜHHOLOOGILINE ENESEJUHTIMINE
Kuidas juhina efektiivselt enda emotsioone juhtida? Missugused psühholoogilised võimalused on olemas igapäevapingetega edukaks toimetulekuks? Kuidas avastada ülemõtlemist ja sellele vastu astuda? Praktilised harjutused enda emotsioonide juhtimiseks ja stressiga edukaks hakkamasaamiseks.
Mida oskab koolituse läbinu?
- Kasutab vastavalt olukorrale kõige paremini sobivaid suhtlemisviise ja suhtlemiskanaleid
- Tunneb delegeerimisprotsessi osasid ja erinevaid võimalusi, kuidas ülesandeid delegeerida
- Tunneb erinevaid enesekehtestamise tehnikaid
- Kehtestab ennast sobival viisil pingelistes olukordades ning juhib vestlusi soovitud suunas
- Oskab analüüsida meeskonna motivatsiooni tegureid
- Teab erinevaid mitterahalise motiveerimise võimalusi
- Juhib tõhusalt enda emotsioone ja suudab rahu säilitada ka pingelistes olukordades
- Praktiseerinud iga käsitletud teemaga seotud juhtimisolukordade lahendamist ja töövahendite kasutamist
- Tundma õppinud enda tugevusi ja arengukohti juhina ning loonud tegevusplaani enda juhtimisoskuste edasiseks täiustamiseks käsitletud teemade raames