Ärianalüütiku arenguprogramm
Sihtgrupp
Ettevõtete ja avaliku sektori spetsialistid, kellel on soov ja eeldused arendada või täiendada IT ärianalüütiku oskusi, eesmärgiga pakkuda täiendavat tuge ja kompetentsi oma organisatsiooni digiteenuste arendamisega tegelevatele meeskondadele. Koolitusel osalemise eelduseks ei ole infotehnoloogia-alane haridus või töökogemus. Koolitus sobib alustavatele tarkvaraanalüütikutele kui ka nendele, kes alles kaaluvad seda elukutset valida ning proovida. Sobib ka projekti- tiimi, - ja tootejuhtidele, kes soovivad oma ärianalüüsi ning tootehalduse oskusi täiendada ja paremini mõista IT ärianalüütiku töö sisu.
Koolitajad
Eesmärk
Koolitusprogrammi eesmärk on anda baasoskused IT ärianalüüsi läbiviimiseks.
Käsitletavad teemad
- Sissejuhatus, kursuse ülevaade
- Digiteenuste ja laiemalt tarkvaraprojektide algatamise ning läbiviimise kriitilised põhimõtted ja eeldused
- Tarkvaraprojekt kui muudatus – sissejuhatus muudatuste juhtimisse ja tehnoloogia kasutuselevõttu (digitaliseerimine)
- Ärianalüütiku rolli olemus ja vastutus ning positsioon tarkvaraprojektis
- Intervjuude ja töötubade läbiviimine
- Kasutuslood (use case, user story) ja nende koostamine
- Töödehaldustarkvara abil töö tõhustamine
- Nõuetele vastavuse kontrollimine
- Analüütiku töö esitlemine
- Äriprotsesside kaardistamine ja modelleerimine ning graafiline kujutamine
- Äriprotsesside parendamine
- Agiilse arenduse baaspõhimõtted
- MVP ja kõndiva skeleti koostamine
- Tootejuhtimise põhimõtted, tööde prioritiseerimine, ulatuse juhtimine
- Äridisain ja teenusedisain
- Lihtsad ärimudeli disainimise viisid
- Mis on disainmõtlemine ja teenusedisain?
- Prototüüpimine – teooria ja praktika
- Ülevaade erinevatest digitaalse prototüübi loomise vahenditest
- Prototüübi loomine
- Kursuse kokkuvõtmine
Mida oskab koolituse läbinu?
- mõistab ärianalüütiku tööks vajalikke eelduseid ja oskuseid
- oskab analüüsida ja kirjeldada ärilist vajadust
- oskab analüüsida IT projekti tasuvust
- teab ja mõistab erinevate vajaduste kaardistamisviiside (nt intervjueerimine, töötubade läbiviimine jmt) eripärasid
- mõistab protsesside ja info liikumise kaardistamise ning parendamise olemust
- tunneb kaasaegseid tarkvaraarenduse põhimõtteid
- oskab defineerida projekti ulatuse ja minimaalse töötava toote (minimal viable product)
- oskab kirjeldada kasutajaseigad (user stories) ja aktsepteerimiskriteeriumid (acceptance criteria)
- teab, kuidas luua prioriseerimise reeglid ja töid prioriseerida
- teab, kuidas kasutada töödehaldustarkvara
- oskab luua lihtsaid prototüüpe
- oskab analüütiku töötulemusi esitleda