Enda tundmisest teise mõistmiseni: Õpetaja sisemine töö erivajadusega (HEV) õppijate toetamisel
Sihtgrupp
Õpetajad, tugispetsialistid, haridustöötajad, lapsevanemad ja kõik, kes puutuvad kokku erivajadustega õppijate toetamisega.
Eesmärk
Tõeliselt toetav õpetaja ei alusta muutmist teisest – ta alustab iseendast. Koolitus kutsub õpetajaid aeglustuma, vaatama endasse ja leidma üles oma sisemised ressursid, mis on aluseks usaldusväärsele ja toetavale suhtele erivajadustega õppijatega. Uurime, kuidas õpetaja hoiakud, isiklik kogemus, emotsionaalne tasakaal ja teadlik kohalolu mõjutavad õppijat – eriti siis, kui tema vajadused erinevad tavapärasest.
Käsitletavad teemad
- Õpetaja isiku mõju õppijale
- Erivajadusega õppija mõistmine läbi empaatilise pilgu
- Õpetaja hoiakud ja sisemised mustrid
- Reageerimisvõime ja eneseregulatsioon
- Enda vajaduste ja piiride märkamine
- Ressursside leidmine ja taastav töö iseendaga
- Jagamine kui väestav kogemus
Mida oskab koolituse läbinu?
- mõtestab enda isiklikku mõju ja kohalolu õpetajana, eriti seoses erivajadustega õppijate toetamisega;
- analüüsib oma hoiakuid ja sisemisi mustreid, mis võivad mõjutada suhtlemist ja koostööd erivajadustega õppijatega;
- kasutab praktilisi eneseregulatsiooni ja empaatilise suhtlemise võtteid, et tulla toime keerukates õpi- ja suhtlussituatsioonides;
- tunneb ära enda vajadusi ning kasutab enesehoiu viise, et säilitada töövõimekus ja sisemine tasakaal õpetajatöös.