Tulemuslikud ja motiveerivad arenguvestlused
01.01.2017
10:00 - 17:00
Tartu, Riia 35 (Juunika Koolitus OÜ koolitusklass)
Hea
kaasaegse juhtimispraktika juurde kuulub arenguvestlus, mis aitab juhil hinnata
alluva tulemuslikkust, anda tagasisidet ja leppida kokku töökorralduses ning
eesmärkides. Paraku võib tegelikkuses osutuda, et vestlus kujuneb mõlema poole
jaoks kasutuks ja ebamugavaks kohustuseks. Koolitusel õpime kasutama
arenguvestlust kui tulemuslikku ja motiveerivat juhtimisinstrumenti, mis annab
juhile hea ülevaate oma meeskonnast ja parema kontakti alluvatega.
Koolitus sobib väga hästi juhtidele, kes soovivad arenguvestlust kasutusele võtta või toimuvaid vestlusi sisukamaks ja kasulikumaks muuta.
Käsitletavad teemad:
1) Mis ja milleks on arenguvestlus
• Arenguvestlus kui juhi töövahend
• Vestlusega seotud müüdid ja eelarvamused
• Vestluse erinevad rõhuasetused: hindamis-, arengu- või tulemusvestlus
2) Vestluse ettevalmistus ja läbiviimine
• Milliseid eesmärke seada vestlusele juhina, milliseid alluvana?
• Milliseid alusmaterjale saaks kasutada vestluse ettevalmistamiseks (ametijuhendid, tööplaanid, jm aruandlus).
• Vestluse ülesehituse põhimõtted, vestluse teemad ja nende loogiline järjestus.
3) Vestluse läbiviimine
• Töötajate hoiakute, eelhäälestuse ja organisatsiooni sisekliima mõju arenguvestlusele –juhtumipõhised arutelud.
• Usaldusliku kontakti saavutamine erinevate alluvatega. Raskete juhtumite analüüs ohtude ja võimaluste teadvustamiseks.
• Vestluseks vajalikud suhtlemiskompetentsid: mõjus eesmärkide seadmine, kuulamine, tagasiside andmine, kokkulepete saavutamine – rollimängud oskuste harjutamiseks.
• Kuidas saab juht hinnata vestluse tulemuslikkust?
• Millest sõltub hilisem tulemuste kasutamine
Koolituse läbinud juht:
• mõistab, millist kasu annab arenguvestlus alluvate ja meeskonna juhtimisel
• on arutelude ja kaasuste lahendamise käigus läbi mõelnud oma alluvate jaoks sobivad vestluse teemad ja märksõnad
• teab, mida teha vestluse ettevalmistamiseks
• on täiendanud oma vestluse läbiviimiseks vajalikke oskusi
• teab, kuidas vestlus kokku võtta ja mida teha vestluse tulemuste rakendamiseks
• oskab kasutada vestlust alluvate tulemuslikkuse ja motivatsiooni tõstmiseks
NB! Lisaks õppematerjalile saab iga osaleja koolituselt kaasa järgmised praktilised tööriistad:
- vestluse ettevalmistuslehe näidise
- tulemuste kokkuvõtte vormi
- küsimustiku alluvate motivatsiooni ja meeskonnatöö hindamiseks
Koolitusgrupi suurus: kuni 20 osalejat
Õppemaht: 8 akadeemilist tundi
Õppemeetodid: lühiloengud ja juhtumiarutelud, praktilised ülesanded ja rollimängud
PS! Kui koolitusel osalejatel on eelnevalt küsimusi (Teie töös lahendamist vajavad situatsioonid jms) lektorile, siis palume oma küsimused saata enne koolitust aadressile koolitus@juunika.ee (kindlasti palun juurde märkida, et millist koolitust, lektorit silmas peate)
Koolituse hind sisaldab: auditoorne koolitus, õppematerjalid, tunnistus, kohvipaus.
Juunika Koolitus OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostöö partner.
Koolitus sobib väga hästi juhtidele, kes soovivad arenguvestlust kasutusele võtta või toimuvaid vestlusi sisukamaks ja kasulikumaks muuta.
Käsitletavad teemad:
1) Mis ja milleks on arenguvestlus
• Arenguvestlus kui juhi töövahend
• Vestlusega seotud müüdid ja eelarvamused
• Vestluse erinevad rõhuasetused: hindamis-, arengu- või tulemusvestlus
2) Vestluse ettevalmistus ja läbiviimine
• Milliseid eesmärke seada vestlusele juhina, milliseid alluvana?
• Milliseid alusmaterjale saaks kasutada vestluse ettevalmistamiseks (ametijuhendid, tööplaanid, jm aruandlus).
• Vestluse ülesehituse põhimõtted, vestluse teemad ja nende loogiline järjestus.
3) Vestluse läbiviimine
• Töötajate hoiakute, eelhäälestuse ja organisatsiooni sisekliima mõju arenguvestlusele –juhtumipõhised arutelud.
• Usaldusliku kontakti saavutamine erinevate alluvatega. Raskete juhtumite analüüs ohtude ja võimaluste teadvustamiseks.
• Vestluseks vajalikud suhtlemiskompetentsid: mõjus eesmärkide seadmine, kuulamine, tagasiside andmine, kokkulepete saavutamine – rollimängud oskuste harjutamiseks.
• Kuidas saab juht hinnata vestluse tulemuslikkust?
• Millest sõltub hilisem tulemuste kasutamine
Koolituse läbinud juht:
• mõistab, millist kasu annab arenguvestlus alluvate ja meeskonna juhtimisel
• on arutelude ja kaasuste lahendamise käigus läbi mõelnud oma alluvate jaoks sobivad vestluse teemad ja märksõnad
• teab, mida teha vestluse ettevalmistamiseks
• on täiendanud oma vestluse läbiviimiseks vajalikke oskusi
• teab, kuidas vestlus kokku võtta ja mida teha vestluse tulemuste rakendamiseks
• oskab kasutada vestlust alluvate tulemuslikkuse ja motivatsiooni tõstmiseks
NB! Lisaks õppematerjalile saab iga osaleja koolituselt kaasa järgmised praktilised tööriistad:
- vestluse ettevalmistuslehe näidise
- tulemuste kokkuvõtte vormi
- küsimustiku alluvate motivatsiooni ja meeskonnatöö hindamiseks
Koolitusgrupi suurus: kuni 20 osalejat
Õppemaht: 8 akadeemilist tundi
Õppemeetodid: lühiloengud ja juhtumiarutelud, praktilised ülesanded ja rollimängud
PS! Kui koolitusel osalejatel on eelnevalt küsimusi (Teie töös lahendamist vajavad situatsioonid jms) lektorile, siis palume oma küsimused saata enne koolitust aadressile koolitus@juunika.ee (kindlasti palun juurde märkida, et millist koolitust, lektorit silmas peate)
Koolituse hind sisaldab: auditoorne koolitus, õppematerjalid, tunnistus, kohvipaus.
Juunika Koolitus OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostöö partner.