Klienditeenindus hooldustöötajale
20.09.2018
10:00-16:00
Rapla, Lasteaia 5 (Rapla Keskraamatukogu)
Käsitletavad teemad:
- Patsiendi haiguskäitumise tagamaad (hirm, vältimine, õpitud abitus) ja sellega
toimetulek;
- Käitumismuutuste algatamine ja toetamine hooldustöötaja töös ning sihtgrupi
eripäradest lähtuvalt;
- Suhtlemist takistavate tegurite teadvustamine ja vältimine suhtlemisel
patsiendiga;
- Patsiendi motiveerimise võimalused nende suurema iseseisvuse taastamiseks;
- Enesekehtestamine töös patsientidega: vajaduste ja soovide väärtustamine, alla
surutuse ennetamine. Toimetulek manipulatsioonide ja verbaalse agressiivsusega;
- Konfliktide lahendamine raskete patsientide (viha, agressioon, isiksusehäire
jne.) nende lähedaste ja kolleegidega. - - Osalejate juhtumipõhiste olukordade
praktiline lahendamine;
- Lahendamatute konfliktidega toimetulek;
- Enesejuhtimine rasketes olukordades: toimetulek sisekonfliktide ning
negatiivsete tunnete ja mõtetega, alla surutuse ja töömotivatsiooni langusega.
- Omab ülevaadet patsiendi haiguskäitumist mõjutavatest teguritest ja sellega kaasnevatest tagajärgedest;
- Teab hooldustöötaja rollist lähtuvalt võimalusi soovituslike käitumismuutuste algatamiseks;
- Teadvustab põhjalikumalt iseenda käitumismustreid, mis võivad tahtmatult tekitada patsiendis motivatsioonilangus ja vastupanu; oskab efektiivsemalt ennetada suhtlemistakistuste kasutamist patsiendi ja/või tema lähedastega suhtlemisel;
- Teab põhilisi kuulamistehnikaid ning suudab vähemalt ühte oma pädevuse piires rakendada.
- Mõistab selge eneseväljenduse põhimõtteid ning oskab kasutada lihtsamaid tehnikaid parema koostöö saavutamiseks patsiendi ja/või tema lähedastega.
Õppemaht: auditoorne loeng 7 akadeemilist tundi
Õppemeetodid: loeng, grupiarutelud, rollimängud, situatsioonianalüüsid.
Koolituse hind sisaldab: auditoorne koolitus, õppematerjalid, tunnistus, kohvipaus.
Juunika Koolitus OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.