TAGASISIDE ANDMINE JA MEESKONNA ARENGU TOETAMINE
EESMÄRGID
Mooduli eesmärk on arendada osalejate praktilisi suhtlemisoskusi edasi- ja tagasiside andmise ja vastuvõtmise kontekstis, mis võimaldab saavutada soovitud tulemused ja õpiväljundid:
- kasvatada ühist arusaama juhi rollist ning tema täidetavatest funktsioonidest (nende hulgas eestvedamine, delegeerimine, eesmärgistamine)
- arendada võimekust anda nii positiivset kui kriitilist tagasi- ja edasisidet
- õppida analüüsima enda kui juhi olemust, enda tugevusi ja arengukohti
- teadvustada arenguvestluste potentsiaali erinevate juhtimisülesannete täitmisel (näiteks meeskonna motiveerimisel)
- parandada ja arendada praktilisi oskusi arengu- ja hindamisvestluste läbiviimiseks.
- treenida turvalises keskkonnas arengu- ja hindamisvestluste läbiviimise oskusi
- aidata koostada lühijuhend arengu- ja hindamisvestluste edukaks läbiviimiseks
- võimaldada välja tulla igapäevarutiinist ning anda positiivne elamuskogemus iseendast ja oma kolleegidega koos tegutsemisest
- panna osalejate näod särama ja leida uut energiat!
SISU:
Ettevalmistus
- Milline on juhi roll ning kuidas seda kõige efektiivsemalt täita? Millised on peamised juhtimisfunktsioonid? Kuidas on organisatsiooni väärtused, visioon ja missioon juhi olulised tööriistad?
- Milline olen mina juhina ning kuidas saan enda kompetentsust kasvatada?
- Mis on edasi- ja tagasiside, nende peamised eesmärgid ning nendest tulenev kasu juhi enda, töötaja ja organisatsiooni jaoks?
- Milles seisneb juhi roll töötajate toetamisel tulemuslikuks eesmärkide saavutamiseks?
- Kuidas ja miks delegeerida? Milliseid ülesandeid saab delegeerida ja milliseid mitte? Mis moodi delegeerimine toetab töötajate arengut?
- Kuidas seada efektiivseid eesmärke ning missugustele kriteeriumitele need peavad vastama?
- Kuidas käsitleda töötaja jaoks eelnevalt püstitatud eesmärkide täitmist?
- Kuidas saab juht töötajaid motiveerida eesmärke saavutama?
Edasi- ja tagasiside andmine ning saamine
- Missugused suhtlemistehnikad soodustavad töötajate poolt avatult enda probleemidest rääkimist?
- Missugused suhtlemistehnikad võivad takistada töötajaid enda probleemidest avatult rääkida?
- Millest koosneb aktiivne kuulamine ja kuidas seda efektiivselt praktikas rakendada?
- Missuguseid küsimusi on juhil võimalik kasutada, et julgustada töötajaid avatult enda probleemidest või ideedest rääkima ning võimalikult palju olulist infot koguda?
- Millele tasub edasi- või tagasiside vestluse läbiviimisel tähelepanu pöörata kehakeele juures?
- Millele tasub tähelepanu pöörata positiivse edasi- ja tagasiside andmisel?
- Millega tuleb arvestada kriitilist tagasisidet andes?
- Kuidas edasi- ja tagasisidet efektiivselt vastu võtta?
- Kuidas edasi- ja tagasisidet küsida?
Arengu- ja hindamisvestlused ning edasi- ja tagasiside
- Mis on arengu- ja hindamisvestluse läbiviimise olulised osad ning millele tasub igas etapis tähelepanu pöörata?
- Kuidas töötajat juba varakult kaasata arengu- ja hindamisvestluse ettevalmistamisse läbi tema poolt ise enda hindamise?
- Kuidas ennast arengu- ja hindamisvestluse läbiviimiseks sobivalt häälestada?
- Kuidas luua arengu- ja hindamisvestluse läbiviimist toetav keskkond ja raamistik?
- Kuidas arengu- ja hindamisvestlust alustada ning luua kohe alguses selle läbiviimiseks sobiv atmosfäär, mis soodustab töötajate poolset avatust?
- Kuidas saab juht arengu- ja hindamisvestluseks võimalikult tõhusalt ette valmistada?
- Missuguste infoallikatega tasub juhil enne arengu- ja hindamisvestlust kindlasti tutvuda?
- Missuguseid abivahendeid on juhil ja töötajal võimalik kasutada arengu- ja hindamisvestluseks piisavalt põhjalikuks ettevalmistamiseks?
- Kuidas arengu- ja hindamisvestlust tõhusalt juhtida?
- Kuidas väljenduvad arengu- ja hindamisvestlusel edasi- ja tagasiside olulisimad põhimõtted?
- Millele tasub tähelepanu pöörata arengu- ja hindamisvestluse käigus positiivse edasi- ja tagasiside andmisel?
- Kuidas ennast emotsionaalset juhtida, et arengu- ja hindamisvestlused ei oleks liialt väsitavad?
- Missuguseid abivahendeid on juhil võimalik kasutada arengu- ja hindamisvestluse tulemuste vormistamisel?
- Millele tasub juhil tähelepanu pöörata arengu- ja hindamisvestluse läbiviimise järgselt?
TULEMUSED JA ÕPIVÄLJUNDID
Valikmooduli tulemusena on osaleja omandanud teadmised ja oskused edasi- ja tagasisidestamisest ning arengu- ja hindamisvestluste läbiviimisest ning on omandanud aktiivse kuulamise oskused. Osaleja oskab teadvustada ning mõtestada juhi rolli ning vastutust inimeste tööalases toimetulekus läbi nende hindamises, tagasisidestamises ja arendamises; osalejad on saanud võimaluse jagada omavahel kogemusi ning harjutada praktiliselt hindamist ning hindamisjärgse tagasiside andmist; on suurenenud osaleja motivatsioon ja enesekindlus kompetentside hindamisel ja tagasiside andmisel. Osaleja on analüüsinud enda toimetulekut arengu- ja hindamisvestluste läbiviijana, oskab vestlusi planeerida, eesmärgistada ja läbi viia. Osaleja inimeste juhtimise kompetentsid on arenenud. Osalejad on peale koolitust enesekindlamad ja nende oskused ning juhtimisalane võimekus on paranenud.